عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



سلام عزیزانی که به وبلاگ من سر میزنید.امیدوارم از وبلاگ من خوشتون بیاد. در این وبلاگ هرگونه عکس ، جک ، دانستنی ها ، ضرب المثل ، چیستان ، چیستان های فکری و ... وجود دارد . با تشکر فراوان (سعید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان JOke--ChiSTan--DanEsTani Ha و آدرس joke-chistan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 80
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 364
بازدید ماه : 2379
بازدید کل : 166373
تعداد مطالب : 644
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


آمار مطالب

:: کل مطالب : 644
:: کل نظرات : 23

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 80
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 364
:: بازدید ماه : 2379
:: بازدید سال : 13215
:: بازدید کلی : 166373

RSS

Powered By
loxblog.Com

AxE - JOke - ChiSTan - DanEsTani Ha

اتومبیل های کم مصرف جهان (گزارش تصویری)
شنبه 28 خرداد 1390 ساعت 15:9 | بازدید : 611 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

پس از آغاز بحران اقتصادی جهان و متعاقب آن افزایش قیمت کالاهای مختلف و سوخت، بتدریج تمایل مردم به استفاده از خودروهای کوچک و کم مصرف ( کامپکت ) در جهان افزایش یافته است.

تا همین چند سال پیش احتمال مشاهده خودروی کوچک و کم مصرف در خیابان های کشورهای مختلف جهان بسیار کم بود. در آن زمان با توجه به قیمت پائین سوخت، تولید خودروهائی بزرگ و پر مصرف از محبوبیت بسیاری در میان شرکت های خودروسازی جهان برخوردار بوده و به ویژه در آمریکا به یک سمبل مبدل شده بود.

 اما پس از آغاز بحران اقتصادی جهان و متعاقب آن افزایش قیمت کالاهای مختلف و سوخت، بتدریج تمایل مردم به استفاده از خودروهای کوچک و کم مصرف ( کامپکت ) در جهان افزایش یافت. از سوی دیگر بحران آلودگی هوا و اجباری شدن رعایت استانداردهای زیست محیطی از عوامل موثر دیگر در افزایش محبوبیت استفاده از این خودروها بوده است. اگر در ادامه این مطلب با ما همراه باشید یررسی کوتاهی از بهترین خودروهای کوچک جهان انجام خواهیم داد.

کاموتِر کارز –  تانگو 600  
حدود قیمت: 10 هزار و 800 دلار

taknaz.ir at site


خودرویی با موتور الکتریکی که می تواند به حداکثر سرعت 209 کیلومتر در ساعت دست یابد. با توجه به نمونه باتری انتخابی توسط مشتری، این خودرو می تواند بین 64 تا 321 کیلومتر مسافت را با یکبار شارژ طی کند. باتری های این خودرو ظرف مدت 10 دقیقه به میزان 80 درصد شارژ شده، اما شارژ کامل آن به 3 ساعت زمان نیازمند است. با توجه به پهنای کم،  این خودرو می تواند در پارکینگ مخصوص موتورسیکلت ها نیز توقف نماید.


مییِرز موتورز –  دیوُ   
حدود قیمت: کمتر از 30 هزار دلار

taknaz.ir at site


این خودرو دارای 3 چرخ بوده و قابلیت حمل دو سرنشین را دارد. تنها با یکبار شارژ، موتور الکتریکی این خودرو قابلیت  طی مسافت 482 کیلومتری را دارا است. همچون تانگو 600 این خودرو نیز با توجه به ابعاد کوچک خود، از قابلیت توقف در محل پارک موتورسیکلت ها برخوردار است.


اسمارت –  فور اسپید ( مفهومی )
حدود قیمت: بین 10 هزار و 990 دلار تا 17 هزار و 690 دلار در مدل های مختلف

taknaz.ir at site


این خودرو الکتریکی برای اولین بار در نمایشگاه اتوموبیل ژنو در معرض دید عموم قرار گرفت. نمونه " اسپید استر "  این خودرو، قابلیت دستیابی به حداکثر سرعت 136 کیلومتر در ساعت را داشته و از تجهیزات پایه آن می توان به سقف کروکی، بادگیر جدید دارای سلول های خورشیدی و خروجی آیفون اشاره کرد.


تویوتا –  آی کیو 
 حدود قیمت: 20 هزار دلار

taknaz.ir at site

کوچکترین خودرو چهارنفره شهری جهان که در حدود 3 متر طول و یک متر و 70 سانتیمتر عرض دارد. در حالی که این خودرو از محبوبیت بسیاری در بازارهای اروپا و ژاپن برخوردار است اما همچنان مدلی از آن در بازارهای آمریکا عرضه نشده است. مدل سایون این خودرو دارای 11 ایربگ بوده و صندلی های عقب آن برای افزایش حجم فضای بار، از قابلیت تا شدن برخوردار است. 


اَستون مارتین –  سیگنِت
 حدود قیمت: 50 هزار دلار

taknaz.ir at site

این خودرو کم مصرف بر پایه تویوتا آی کیو ساخته شده اما مهارت مهندسان و لوکس بودن خودروهای اَستون را نیز به ارث برده است. از این رو برچسب قیمت آن نیز اَستون مارتین گونه است! قابلیت حمل چهار سرنشین، صندلی هایی با پوشش چرم طبیعی، استفاده از چوب گردو در قطعات داشبورد و تجهیزات بسیار دیگری که قابل سفارش هستند، قوی جوان ( سیگنت ) اَستون مارتین را به خودرویی بی نظیر مبدل کرده است.


مینی کوپر – رولزرویس ( تولید محدود )
حدود قیمت: 68 هزار دلار 

taknaz.ir at site

کمپانی های مینی و رولزرویس از زیر مجموعه های ب ام و محسوب می شوند. از این رو این شرکت تصمیم به تولید خودرویی گرفته است که کوچکی مینی را در کنار اشرافیت رولزرویس به همراه داشته باشد. مینی رولزرویس خودرویی هاچ بک و سه در بوده و از عملکرد و فرمان پذیری فوق العاده مدلی همچون مینی کوپر اس برخوردار است. اما با توجه به استفاده از چرم طبیعی، جیر، خزهای گران قیمت و رینگ های آلومینیومی، ب ام و توانسته است تا شکوه رولزرویس را در فضایی محدود خلاصه کند.


آلفارومئو –  میتو   
حدود قیمت: 23 هزار دلار 

taknaz.ir at site

هاچ بک زیبای میتو با توجه به قابلیت جدید "توقف –  حرکت" که باعث کاهش مصرف سوخت شده در کنار سیستم ناوبری جدید و سیستم صوتی پیشرفته باس، خودروئی خوش ساخت از کمپانی مشهور ایتالیائی آلفارومئو را به ارمغان آورده است.


فورد –  کا 
 حدود قیمت: 14 هزار دلار

taknaz.ir at site

فورد کا یکی از ارزانترین و کم مصرف ترین خودروهای بازار اروپا بوده که توجه بسیاری از مردم این قاره را به خود جلب کرده است. اما همانند تویوتا آی کیو این خودرو نیز هنوز در بازار آمریکا عرضه نشده است. کاهش گازهای خروجی، استفاده از مواد تجدید پذیر در کنار سیستم هشدار دهنده پارک کردن جدید، این خودرو کوچک را محبوب دوستداران محیط زیست کرده است.


تاتا –  پیکسل ( مفهومی )  
حدود قیمت: نامشخص

taknaz.ir at site

گروه خودرو سازی تاتا هند با ارائه مدل مفهومی پیکسل توجه بسیاری ار کارشناسان خودرو جهان را در نمایشگاه ژنو به خود جلب کرد. با توجه به جثه ای کوچک این خودرو قابلیت حمل 4 سرنشین را داشته و از ویژگی های شهری بی نظیری برخوردار است. مانورپذیری عالی و درهایی که بصورت قیچی به سمت بالا باز می شوند، سوار و پیاده شدن از این خودرو را حتی در محیط های پارک کوچک بسیار آسان ساخته است.
 



:: موضوعات مرتبط: اتومبیل های کم مصرف جهان (گزارش تصویری) , ,
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد